Vad är en familjedag?

En familjedag är dagen då vi tar med hela familjen på en utflykt och hittar på något kul, oftast i skogen.
Alla får vara med oavsett ålder och ju fler desto roligare brukar vara mottot på dessa tillställningarna. Ett gyllene tillfälle för dig som vill lära känna nya människor och du som vill testa på scouter är det som ska besöka en av våra familjedagar. Självklart är alla våra befintliga medlemmar välkomna såväl som scouter ifrån andra kårer.

Vi brukar hålla till i Mölndal eller Göteborgsområdet och det är under några timmar som du får vara med på våra skojiga äventyr. Dessa arrangemang är i princip alltid gratis och ibland kan det hända att man måste föranmäla sig för att få vara med.
Mera information om familjedagarna får du om du registrerar din mejladress till oss så vi kan bjuda in dig till dessa.

När är nästa familjedag planerad? Kolla i vårt kalendarium!

Gå till kalendariet >>