Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar på platser som andra barn och ungdomar aldrig kan uppleva. Du kan vara scout genom hela livet och det finns alltid något för alla människor att göra i scouterna. Man väljer själv hur aktiv man vill vara och alla hjälps åt med allt i scouterna.

Du kan börja i Scouterna det året du ska fylla 8 år. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout.

Vad gör vi?

Scouterna gör unga redo för livet! Att vara scout är att uppleva äventyr tillsammans med andra i Sverige och världen. Det finns 40 miljoner scouter världen över, ca 70 000 i Sverige. I Scouterna får du lära dig genom att göra och du växer genom utmaningar. Du får utveckla och leda, både dig själv och andra. Vi har naturen som vardagsrum och vi utmanar oss själva genom att göra saker i nya miljöer på nya sätt. I Scouterna får alla vara med, vi har ingen avbytarbänk och vi är schyssta kompisar.
Du lär garanterat uppleva äventyr som andra barn och ungdomar utanför scouterna aldrig lär uppleva och dessa ger dig minnen och vänner för livet!

Gå med i vår kår

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa hur det är att vara scout i Mölndal KFUK-KFUMs scoutkår.
Kontakta kåren, så kan du få mer information om när ni kan komma och prova på vad scouting i Mölndal innebär. I scouterna är ALLA välkomna och det är bara att ni dyker upp när det passar er.
Medlemsformulär nya medlemmar