Höstterminen rullar på

14 oktober, 2023 av Emma McMaster

Nu har vi kommit en bra bit in i höstterminen och det börjar bli lite ruggigare väder. Påminn varandra om att ha på reflex! En del av avdelningarna kanske börjat vara inomhus lite mer och då får vi rikta ett stort tack till er tappra som var och städade och fixade inne på scoutgården förra helgen.

Förhoppningsvis har vi skapat en något mindre bullrig miljö för stora och små. Även ni som var på arbetsdagen i september har gjort ett fantastiskt bra jobb utomhus och röjt ordentligt. Vi fick fyllt en hel container med trädgårdsmaterial och ännu mer hade vi nog nästan kunnat skramla fram om vi varit några fler som hjälpt till.

Snart är det höstlov och då har dom flesta avdelningarna uppehåll. Sen blir det ett gemensamt kårlägen för alla på Björkö. Mer info kommer inom kort.

Tack för ert engagemang både på arbetsdagar och avdelningar som gör att scouterna får det så bra!