Terminsstart årsmöte och läger på ingång

14 februari, 2024 av Emma McMaster

Nu har alla avdelningarna kommit ingång för vårterminen och haft sina första möten. Denna veckan har vi uppehåll för sportlov men nästa vecka kör vi på som vanligt igen.

Det som kommer hända för hela kåren närmast i tid är årsmötet. Se till att delta på detta för att vara med och besluta om kårens framtid och ekonomi. Vi behöver hjälp med några poster att fylla som då är styrelseledamot, valberedningsrepresentanter, husansvarig och revisor. Kontakta Daniel Holst (ledare för Äventyrarna på måndagarna) i valberednignen om du vill nominera dig själv eller någon annan i din närhet till någon post. Det går även att maila kåren och då mailar du till styrelse@scoutmolndal.se eller den gamla mailadressen till kåren funkar också ett tag till.

Årsmötet kommer att ske digitalt 26 mars klockan 19:30 så skriv in det i era kalendrar!
Kan du inte lösa digitalt anslutande själv så skriv till oss i styrelsen, alla medlemmar ska ju kunna vara med på vårat årsmöte.

Härnäst är det läger pågång under Kristihimmelfärdshelgen på Sparreviken som planeras. Ni får gärna meddela om ni kan tänka er att vara med som planeringsansvarig från kåren. Detta innebär att ni ska delta på de planeringsmöten som är innan lägret eller kan hjälpa till att planera programaktiviteter som kåren ska hålla i under lägret. Första planeringsmötet är redan imorgon 15 februari.

Sen kommer det även ett sommarläger VELJ24! på Kragenäs som vi vill åka på. Men för att åka på det så behöver vi er vuxna som vill åka med på lägret annars kan vi inte ta med några scouter heller.

Notera även att vi ska ha arbetsdagar på scoutgården under terminen, första datumet är 24 mars. Nästa kommer att skickas ut eller publiceras på hemsidan så snart det är klart.